Jak złożyć sprawozdanie finansowe do e-KRS - poradnik

Jak złożyć sprawozdanie finansowe do e-KRS - poradnik

Jak złożyć sprawozdanie finansowe do e-KRS - poradnik

Wyjaśniamy krok po kroku, jak złożyć sprawozdanie finansowe do e-KRS.

Przydatne linki:

Zakładanie konta na portalu e-KRS: wejdź TUTAJ.

Podpisywanie dokumentów profilem zaufanym: wejdź TUTAJ.

Logowanie do portalu e-KRS: wejdź TUTAJ.

Jakich dokumentów potrzebujesz?

 

Do złożenia sprawozdania potrzebujesz w sumie 4 dokumentów. Są to kolejno:

I. Uchwała  o podziale zysku/pokryciu straty (musi być podpisana przez wspólników) – zeskanowana w formacie PDF.

II. Uchwała o zatwierdzeniu sprawozdania (również podpisana przez wspólników) –  zeskanowana w formacie PDF.

III. Roczne sprawozdanie finansowe – w formacie XML. Ten dokument musi zostać podpisany profilem zaufanym przez każdego członka zarządu po kolei. Dopiero po opatrzeniu wszystkimi podpisami, można zaimportować plik do portalu e-KRS w celu złożenia poprawnie podpisanego rocznego sprawozdania finansowego..

IV. Sprawozdanie zarządu – w formacie XML, podpisane profilem zaufanym przez każdego członka zarządu jak wyżej.

 

Instrukacja jak złożyć sprawozdanie finansowe.

1. W pierwszej kolejności należy podpisać 2 dokumenty w formacie XML (sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie z działaności zarządu) profilem zaufanym. Elektroniczny podpis powinnien złożyć pod dokumentai każdy z członków zarządu.

2. Następnie należy zalogować się do ekrs - wejdź TUTAJ.

3. Wybieramy opcję "Dodaj zgłoszenie".

4. Wpisujemy numer KRS i klikamy "Szukaj"

5. Scrollujemy myszką na sam dół ekranu i klikamy "dalej"

6. Uzupełniamy wszystkie pola według instrukcji do obrazka poniżej:

1) Wpisujemy robczą nazwę zgłoszenia "Sprawozdanie finansowe rok".

2) Wybieramy okres za który składane jest sprawozdanie - najczęściej jest to poprzedni rok kalendarzowy. Jeżeli zaczęliśmy działaność w trakcie roku obrotowego lub mamy łączony rok obrotowy, wtedy zakres czasowy może być odpowiednio krótszy lub dłuższy.

3)  Wybieramy rodzaj zgłoszenia tj. właściwą formę sprawozdania. Najczęstszy właściwy wybór jest taki jak wybrano na obrazku tj. "Składanie sprawozdań finansowych i innych dokumentów finansowych". Wybór może się zmienić jeżli sprawozdanie dotyczyłoby grupy kapitałowej, w której konsoliduje się wyniku wtedy należy wybrać opcję nr 2.

4) Dodajemy 4 podpisane dokumenty zgodnie z obrazkami w punktach 7 i 8 poniżej

5) Klikamy "Dalej"

7. Instrukcja dodawania kompletu dokumentów rocznego sprawozdania finansowego.

1) Wpisujemy datę podpisania uchwały o zatwierdzeniu srprawozdania. Data jest tożsama z papierową uchwała o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego otrzymaną z Twojego biura rachunkowego.

2) Dodajemy plik zgodnie z instrukcją z punktu 8

3 Klikamy "Zapisz"

8. W tej części po wpisaniu daty wyskoczy opcja wyboru rodzaju dokumentu. Wybieramy jeden właściwy rodzaj według pliku który planujemy dodać. Tak należy po kolei dodać każdy z 4 dokumentów zaznaczonych na obrazku.

9. Zapisujemy i przechodzimy dalej.

10. Przekierowuje nas do kroku trzeciego i klikamy "zapisz" i następnie "dalej"

11. W kroku czwartym klikamy kolejno: 1- Zapisz, 2 - Wyślij zgłoszenie do repozytorium, 3- Zamknij

12. Kolejno postępuj zgodnie z poniższymi krokami