Księgowość dla spółek w upadłości lub restrukturyzacji
Księgowość, doradztwo podatkowe i wsparcie organizacyjne dla syndyków oraz zarządców sądowych
Organizujemy i przygotowujemy księgi rachunkowe, raporty oraz sprawozdania umożliwiające przeprowadzenie sprawnego procesu restrukturyzacji lub upadłości.
Doradzamy w wyborze korzystnych rozwiązań podatkowych oraz wykonujemy prace organizacyjne ułatwiające Ci realizację obowiązków.
Przygotujemy komplet dokumentów umożliwiających sprawną realizację postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego, likwidacji lub sprzedaży spółki.
Spis wierzytelności
Stworzymy rejestr roszczeń wobec dłużnika, określający kto, ile i na jakiej podstawie może domagać się ich zaspokojenia.
Spis inwentarza
Przygotujemy zestawienie majątku dłużnika, stanowiące podstawę do sprzedaży lub restrukturyzacji spółki.
Sprawozdanie końcowe
Zrealizujemy podsumowanie postępowania z pełnym rozliczeniem wszystkich działań, majątku i środków finansowych.
Raporty do sądu
Przygotujemy wszystkie wymagane przez prawo raporty, jak analiza sytuacji finansowej i majątkowej, sprawozdania okresowe czy raport końcowy.
Druki do ZUS
Wysyłamy wszystkie niezbędne dokumenty do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Wsparcie w trakcie procesu upadłości lub restrukturyzacji
Wsparcie organizacyjne
Oszczędzaj czas i skup się na kluczowych aspektach swojej pracy dzięki przekazaniu nam odpowiedzialności za powtarzalne i czasochłonne prace organizacyjne.
Zebranie danych o dłużniku
Zbierzemy niezbędne dane od dłużnika, ułatwiając Ci realizację prac.
Korespondencja z dłużnikiem oraz wierzycielami
Oferujemy pomoc w przygotowaniu dokumentacji na potrzeby korespondencji z dłużnikiem oraz wierzycielami, jak np. informacja o wszczęciu postępowania.
Wsparcie organizacji kadr i płac
Zajmiemy się przygotowaniem niezbędnych pism (np. wypowiedzenie umowy o pracę, zaświadczenia) związanych z kadrami i płacami.
Digitalizacja danych
Digitalizujemy wszystkie dane i dokumenty związane z postępowaniem w formie elektronicznej, umożliwiającej łatwe ich przeniesienie do KRZ.
Doradztwo podatkowe w procesie upadłości, restrukturyzacji lub sprzedaży majątku spółki
Osiągnij wyższą efektywność finansową dzięki wykorzystaniu przysługujących Ci ulg oraz korzystnych form rozliczeń.
Odliczenie VAT
Uniknij niepotrzebnego opodatkowania VAT dzięki ustaleniu, które z transakcji są zwolnione z podatku od towarów i usług.
Rozliczenie straty podatkowej
Wykorzystaj straty z lat ubiegłych w celu uwolnienia płynności finansowej.
Optymalizacja podatku od czynności cywilnoprawnych
Dobrze zaplanowane transakcje (np. sprzedaż z VAT zamiast PCC) pozwolą obniżyć koszty nabywców, w rezultacie zwiększając atrakcyjność ofert.
Optymalizacja podatku od nieruchomości
Skorzystaj z niższej podstawy opodatkowania w sytuacjach określonych przez ustawodawcę, np. kiedy budynek jest wyłączony z użytkowania.
Doświadczenie
Procedury i opinie zabezpieczające oraz indywidualne interpretacje dla kluczowych transakcji
Przeprowadź proces restrukturyzacji lub upadłości szybko i sprawnie dzięki współpracy z doradcą podatkowym i dyrektorem finansowym.
Uzyskaj indywidualne interpretacje przepisów podatkowych oraz opinie instytucji zabezpieczające Twoje interesy
Zadbaj o bezpieczeństwo finansowe całego procesu, zaplanuj wydatki i doprowadź do pomyślnego wykonania układu
Jarosław Wowra
Doradca podatkowy
Prawnik, specjalista prawa finansowego, doradca podatkowy oraz autor ponad 300 publikacji o tematyce prawnej i podatkowej.
Przez wiele lat związany z administracją skarbową: pracował w Urzędzie Kontroli Skarbowej, Urzędzie Skarbowym oraz Izbie Skarbowej w Wydziale Nadzoru nad Urzędami, pełniąc funkcję trenera służb kontrolnych.
Dzięki temu zna nie tylko przepisy prawa, ale również procesy i mechanizmy zachodzące wewnątrz organów podatkowych.
Od 2006 roku wspiera sektor prywatny, prowadząc reorganizacje struktur spółkowych i właścicielskich, analizy i optymalizacje podatkowe oraz reprezentując klientów w sprawach sądowych.
Na swoim koncie ma liczne sukcesy w sprawach karnych skarbowych, postępowaniach administracyjnych oraz sporach podatkowych, a znajomość pracy instytucji państwowych". "od środka" ułatwia mu na zakończenie ich bez potrzeby prowadzenia wieloletnich postępowań podatkowych i sądowych.
Tomasz Jankowski
Dyrektor finansowy i szef działu księgowego
Przez ponad 20 lat kariery zawodowej zdobywał doświadczenie w renomowanych spółkach giełdowych oraz firmach będących liderami w swojej branży, takich jak Impexmetal SA, Neuca, Piotr i Paweł czy Kaczmarek Electric.
Pełnił kluczowe funkcje, m.in. głównego księgowego, dyrektora finansowego oraz prezesa zarządu, co pozwoliło mu doskonale zrozumieć specyfikę zarządzania finansami w różnorodnych przedsiębiorstwach – niezależnie od ich wielkości czy sektora działalności.
Specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań finansowych, takich jak systemy rozliczania kosztów produkcji w środowisku ERP, elektroniczny obieg dokumentów księgowych oraz raportowanie zgodne z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej.
Były członek zarządu Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oraz wykładowca, obecnie wspiera klientów TaxCoach, pomagając im optymalizować zarządzanie finansami i osiągać cele biznesowe. Aktywnie angażuje się również w rozwój zespołu TaxCoach, dzieląc się swoją wiedzą i bogatym doświadczeniem.
Wydłużony termin płatności
Czas trwania procesu likwidacji jest trudny do przewidzenia. Skorzystaj z możliwości odroczenia płatności od 7 do 21 dni i ureguluj koszty współpracy dopiero, gdy sprzedasz składniki majątku.
Komunikujemy się w językach:
Polski
Angielski
Ukraiński
Rosyjski
Polisa ubezpieczeniowa 1 000 000 zł
Interesy i bezpieczeństwo naszych klientów to nasz priorytet, dlatego zabezpieczamy je polisą ubezpieczeniową w PZU do kwoty 1 000 000 zł.
Firma TaxCoach zapewnia nam stałą opiekę i nadzór w postaci outsourcingu Głównego Księgowego oraz wspiera proces badania prowadzonego przez biegłego rewidenta.
W trakcie ponad 2-letniej współpracy pracownicy firmy TaxCoach zawsze wykazywali się życzliwością, umiejętnością elastycznej współpracy i terminowo wykonywali powierzone zadania.
Wybierając biuro rachunkowe, szukaliśmy firmy z kompetentną kadrą, która będzie sprawnie obsługiwać naszą księgowość oraz poradzi sobie z obowiązkowymi raportami giełdowymi.
Biuro rachunkowe TaxCoach, oprócz podstawowej obsługi, oferuje doradców podatkowych i dyrektora finansowego, dzięki czemu wiemy, że nasze finanse i podatki są w dobrych rękach.
Dzięki zaangażowaniu Pana Miłosza Baranowskiego i jego zespołu udało nam się uporządkować naszą księgowość i wprowadzić raportowanie, które umożliwiło lepsze zarządzanie finansami naszej firmy.
Bardzo cenimy dostępność i komunikatywność – w razie pytań zawsze mamy do kogo zadzwonić i wiemy, że nasze wątpliwości zostaną wyjaśnione.
Drogowe Centrum Produkcyjno-Handlowe „BIG" Sp. z o.o.
Komunikacja jest bardzo sprawna, a dzięki profesjonalnej kadrze i doświadczonemu zespołowi wszystkie formalności są dokonywane sprawnie oraz na czas. TaxCoach rozlicza nasze podatki: dochodowy i VAT, a także VAT OSS, prowadzi również rozliczenia kadrowo-płacowe naszych pracowników.
Biuro rachunkowe TaxCoach wdrożyło w tym roku w naszych księgach nowy plan kont, przygotowany przez nasz zarząd celem budżetowania kosztów, dostosowany do specyfiki naszej działalności. Dzięki szybkiemu wdrożeniu rozbudowanego planu kont mamy lepszą kontrolę nad planem finansowym naszej firmy i możemy w prosty sposób uzyskać nie tylko niezbędne informacje podatkowe, ale również cenne informacje zarządcze.
Korzystamy z usług księgowych i kadrowych TaxCoach już prawie 3 lata. Przez cały czas naszej współpracy jesteśmy bardzo zadowoleni.
Świadczone usługi księgowości oraz obsługi kadrowo-płacowej są na bardzo wysokim poziomie zarówno merytorycznym, jak i organizacyjnym. TaxCoach dba o profesjonalizm swojej kadry, a wszystkie terminy są dotrzymywane.
Najbardziej cenimy sobie bieżący kontakt z dedykowaną dla nas księgową oraz wspólne znajdowanie najkorzystniejszych dla nas rozwiązań.
Od samego początku czuliśmy się otoczeni opieką profesjonalistów. Nie martwimy się o przeoczenie ważnych terminów rozliczeń, co zdecydowanie poprawia komfort prowadzenia biznesu.
Z TaxCoach pracujemy już prawie 2 lata i jesteśmy bardzo zadowoleni – przede wszystkim dlatego, że ich obsługa uwzględnia realia prowadzenia biznesu, a nie tylko dopasowuje się do przepisów księgowych.
Czujemy, że po drugiej stronie też jest firma, a nie przedłużenie urzędu skarbowego :)
Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług wykonywanych przez firmę TaxCoach.
Dzięki ich nowoczesnym rozwiązaniom wszystko przebiega sprawnie. Mają bardzo szeroką ofertę, co pozwoliło nam na wybranie idealnej opcji dla nas. Czujemy się bezpiecznie dzięki możliwości konsultacji z doradcą podatkowym oraz doświadczonej kadrze. Wiemy, że nasze finanse są w dobrych rękach.
TaxCoach jest jednocześnie firmą bardzo doświadczoną i dbającą o swoją etykę pracy, a także nowoczesną i elastyczną, gotową dopasować się do potrzeb klienta.
Dzięki rozbudowanej ofercie jest w stanie zaproponować indywidualne rozwiązania dla swoich klientów.
Korzystamy z usług TaxCoach w zakresie księgowości i obsługi kadrowo-płacowej od 2021 roku.
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. Najbardziej cenimy sobie stały kontakt z dedykowaną dla nas księgową oraz płynny, elektroniczny obieg dokumentów. Szczególnie pomocny jest panel klienta, dzięki któremu mamy dostęp do wszystkich dokumentów i widzimy, jaki jest postęp prac.